Nieuwkomer in de klas

‘Natuurlijk wil ik ook voor deze leerling het beste,

maar hoe pak ik dat aan?’

Gaan deze gedachten door je hoofd…

Hoe zorg ik ervoor dat hij of zij zich welkom voelt in de klas?

Hoe bepaal ik het instapniveau?

Welke lesstof moet ik aanbieden?

 

Kan ik de methodes van school gebruiken?

Wat kan ik doen bij een vermoeden van trauma of stress?

Waar haal ik überhaupt de tijd vandaan om deze leerling te begeleiden?

 

Stop, geen nood!
Je bent hier op de juiste plek.

Samen met jou ga ik kijken wat er voor jou en de leerling(en) uit jouw klas nodig is. Dit kan door middel van een thee-momentje (want ik lust geen koffie..) of een intensiever traject. Net wat jij nodig hebt. 

We maken een plan op maat die je de volgende schooldag al kan gaan toepassen.

De begeleiding richt zich dus op jouw handelen. Hierdoor krijg je zelf alle handvatten die je nodig hebt om deze leerling te helpen.

Remedial teaching op school Lisette Castelein

Jij krijgt alle handvatten die je nodig hebt

om deze leerling te begeleiden.

 Een thee-momentje

1x 60 minuten. 

Je mag me alles vragen en ik voorzie je van alle informatie die je nodig hebt.

 Een traject

Vooraf maak ik een inventarisatie van alle relevante gegevens die nodig zijn om jou zo goed mogelijk te helpen.

Startgesprek van 90 minuten op locatie of online waarin we samen álle handvatten in een werkplan gaan zetten.

Na een periode van een aantal weken hebben we een vervolggesprek online of op locatie van 30 minuten om de vorderingen te bespreken. 

 

Gewoon goede hulp bij het leren.

Copyright Praktijk Lisette Castelein