Nieuwkomer in de klas
Nieuwkomer in de klas
‘Natuurlijk wil ik ook voor deze leerling het beste,
maar hoe pak ik dat aan?’
‘Natuurlijk wil ik ook voor deze leerling het beste,
maar hoe pak ik dat aan?’
Gaan deze gedachten door je hoofd…
Hoe zorg ik ervoor dat mijn NT2 leerling zich welkom voelt in de klas?
Hoe bepaal ik het instapniveau?
Welke lesstof moet ik aanbieden?
Kan ik de methodes van school gebruiken?
Wat kan ik doen bij een vermoeden van trauma of stress?
Waar haal ik überhaupt de tijd vandaan om deze leerling te begeleiden?
Stop, geen nood!
Je bent hier op de juiste plek.
Jij krijgt alle handvatten die je nodig hebt
om deze leerling te begeleiden.
Een thee-momentje
1x online 60 minuten.
Je mag me alles vragen en ik voorzie je van alle informatie die je nodig hebt.
Een traject
Vooraf maak ik een inventarisatie van alle relevante gegevens die nodig zijn om jou zo goed mogelijk te helpen.
Startgesprek van 90 minuten op locatie of online waarin we samen álle handvatten in een werkplan gaan zetten.
Na een periode van een aantal weken hebben we een vervolggesprek online of op locatie van 30 minuten om de vorderingen te bespreken.
Kijk, zij zijn heel enthousiast!
‘onze nieuwkomersschool heb ik heel prettig met Lisette samengewerkt.
Ze is een fijne collega die accuraat en gestructureerd werkt. Lisette kan goed omdenken; denkt in mogelijkheden i.p.v. onmogelijkheden. Ze ziet talenten van ieder individueel kind en probeert daarbij aan te sluiten. Ook is ze digitaal heel vaardig en weet dit goed in te zetten bij al haar werkzaamheden.
Niet meer twijfelen dus en gewoon contact met haar opnemen!’
Hilda Filippo
Coördinerend Remedial Teacher nieuwkomersschool De Wereld, Noordwijkerhout
‘Lisette heeft bij ons op school een groep kinderen onder haar hoede genomen, omdat hun ontwikkeling trager verliep.
Door de kleine setting van steeds maximaal 4 kinderen maakten de kinderen kleine stapjes vooruit. Iedere les had zij nieuwe oefeningen en aansprekende materialen.
D.m.v. plezier en succeservaringen hebben kinderen zich kunnen ontwikkelen. Haar aanpak was kindgericht en afwisselend. De ondersteuning zoveel visueel als door lichamelijke oefeningen waren passend voor onze doelgroep.
Haar overdracht, het signaleren en observeren was voor de leerkrachten en IB fijn. De schriftelijke overdracht was erg waardevol in de handelingsplannen.’
Sandra van Grieken
Directeur nieuwkomersschool De Wereld, Noordwijkerhout
Gewoon goede hulp bij het leren.