Rekenen

Rekenen

‘De sommen worden nu echt wel heel moeilijk..’

‘De sommen worden nu echt wel heel moeilijk..’

De leerkracht ziet dat jouw kind rekenen moeilijk vindt. De Citografiek gaat maar niet omhoog en op het rapport zijn de cijfers ook niet al te best. Daarom krijgt je kind extra uitleg in de klas. Fijn zou je denken, maar jij ziet je zoon of dochter doodongelukkig thuiskomen, want de uitleg hielp weer niet om de sommen te begrijpen.

Natuurlijk is er oefenwerk voor thuis. Op van die doodsaaie werkbladen. Het wordt wel gemaakt, maar altijd met veel gezucht en gesteun. Als het blad klaar is heb jij een verdrietig kind, want rekenen blijft stom en moeilijk.

Je besluit om thuis te helpen met het oefenwerk. Gewoon als extra steuntje in de rug. Maar na 1 blik op het rekenblad zie je sommen staan waarvan je eigenlijk niet meer weet hoe dat nou in zijn werk gaat. En daarbij, jouw uitleg is altijd anders dan van de leerkracht waardoor je kind er nu helemaal niets meer van snapt.

 

 

 

En hoe komt het toch dat je kind zo lang moet nadenken over een simpele som? Op de vingers worden dit soort sommen steeds één voor één geteld. Zelfs als deze al honderd keer voorbij zijn gekomen. Waarom lukt het niet om in één keer het antwoord te geven? En als deze sommen al lastig zijn, hoe moet dat dan met de sommen die nog gaan komen? En bovenal: wat gaat dit allemaal doen met het zelfbeeld van jouw kind?

 

Rekenen Lisette Castelein

De leerkracht ziet dat jouw kind rekenen moeilijk vindt. De Citografiek gaat maar niet omhoog en op het rapport zijn de cijfers ook niet al te best. Daarom krijgt je kind extra uitleg in de klas. Fijn zou je denken, maar jij ziet je zoon of dochter doodongelukkig thuiskomen, want de uitleg hielp weer niet om de sommen te begrijpen.

Natuurlijk is er oefenwerk voor thuis. Op van die doodsaaie werkbladen. Het wordt wel gemaakt, maar altijd met veel gezucht en gesteun. Als het blad klaar is heb jij een verdrietig kind, want rekenen blijft stom en moeilijk.

Je besluit om thuis te helpen met het oefenwerk. Gewoon als extra steuntje in de rug. Maar na 1 blik op het rekenblad zie je sommen staan waarvan je eigenlijk niet meer weet hoe dat nou in zijn werk gaat. En daarbij, jouw uitleg is altijd anders dan van de leerkracht waardoor je kind er nu helemaal niets meer van snapt.

En hoe komt het toch dat je kind zo lang moet nadenken over een som zoals 4+3? Op de vingers worden dit soort sommen steeds één voor één geteld. Zelfs als deze al honderd keer voorbij zijn gekomen. Waarom lukt het niet om in één keer het antwoord te geven? En als deze sommen al lastig zijn, hoe moet dat dan met de sommen die nog gaan komen? En bovenal: wat gaat dit allemaal doen met het zelfbeeld van jouw kind?

 

 

 

Rekenen Lisette Castelein

En stel je eens voor..

Jouw kind kan gewoon de rekenles volgen, zonder steeds die extra instructie en
de daarbij behorende spanningen. De rekenresultaten zijn zoals die horen te zijn, goed op niveau en die bergen extra oefenwerk behoren tot het verleden.

Geen stress en spanning meer over het rekenen


en jij hebt je vrolijke kind weer terug.

 

En stel je eens voor..

Jouw kind kan gewoon de rekenles volgen, zonder steeds die extra instructie en de daarbij behorende spanningen. De rekenresultaten zijn zoals die horen te zijn, goed op niveau en die bergen extra oefenwerk behoren tot het verleden.

Geen stress en spanning meer over het rekenen en jij hebt je vrolijke kind weer terug.

Dit is gewoon binnen handbereik!

Gedurende een bepaalde periode ga ik samen met jouw zoon of dochter ervoor zorgen dat hij of zij die lastige rekensommen de baas wordt.

Ik heb uiteraard aandacht voor het rekenen, maar ook hoe jouw kind in zijn of haar vel zit. Want alleen als je je goed voelt kan je leren.

De lessen vinden plaats in mijn praktijk en/of online: net wat voor jullie het beste uitkomt!

Lisette Rekenen

En uiteindelijk..

krijg jij je vrolijke kind weer terug, want de rekensommen leveren geen problemen meer op.
Extra instructie en oefenwerk voor thuis behoren tot de verleden tijd. Resultaten gaan omhoog en het plezier in het leren komt weer terug. Geen stress, geen buikpijnen ‘s morgens: jouw kind gaat weer met plezier naar school toe.

Dit is gewoon binnen handbereik!

Gedurende een bepaalde periode ga ik samen met jouw zoon of dochter ervoor zorgen dat hij of zij die lastige rekensommen de baas wordt.

Ik heb uiteraard aandacht voor het rekenen, maar ook hoe jouw kind in zijn of haar vel zit. Want alleen als je je goed voelt kan je leren.

De lessen vinden plaats in mijn praktijk en/of online: net wat voor jullie het beste uitkomt!

Lisette Rekenen

En uiteindelijk..

krijg jij je vrolijke kind weer terug, want de rekensommen leveren geen problemen meer op.
Extra instructie en oefenwerk voor thuis behoren tot de verleden tijd. Resultaten gaan omhoog en het plezier in het leren komt weer terug. Geen stress, geen buikpijnen ‘s morgens: jouw kind gaat weer met plezier naar school toe. Resultaten gaan omhoog en het plezier in het leren komt weer terug. Geen stress, geen buikpijnen ‘s morgens: jouw kind gaat weer met plezier naar school toe.

Kies de begeleiding die past bij jouw kind

Kies de begeleiding die past bij jouw kind

Elk kind leert anders. Daarom bied ik drie verschillende pakketten aan— van zelfstandig oefenen tot intensieve en persoonlijke begeleiding in mijn praktijk.

Ontdek hieronder welk pakket het beste aansluit bij de behoefte van jouw kind.

OefenSlim

OefenSlim is het ideale online instappakket voor kinderen die met meer regelmaat en structuur willen oefenen. 

Online kennismakingsgesprek

Instaptoets

Online opstartgesprek

Online oefenen

Maandelijkse voortgangsgrafiek

1x per maand een online les

€ 89

per maand

OefenSterk

OefenSterk is het pakket voor kinderen die meer online ondersteuning nodig hebben. 

Online kennismakingsgesprek

Instaptoets

Online opstartgesprek

Online oefenen

Maandelijkse voortgangsgrafiek

2x per maand een online les

€ 149

per maand

OefenTop

OefenPlus is het intensieve pakket waar vlot grote stappen worden gemaakt in de praktijkruimte.

 Kennismakingsgesprek

Startonderzoek

Handelingsplan

Online opstartgesprek

10x les á 50 minuten in de praktijk

Oefenmaterialen

Wekelijks voortgang

Oudergesprekken

Iedere week 1 les

€ 997

per pakket

Testers gezocht!

Ik zoek 5 kinderen die gedurende 2 maanden OefenSlim of OefenSterk voor rekenen willen uitproberen. Je krijgt 40% korting op de maandkosten. Eens per twee weken stuur ik dan een vragenlijst over jouw/ jullie bevindingen van het pakket.
Interesse? Klik op op knop hieronder en vul het formulier in. Bedankt!

OefenSlim

OefenSlim is het ideale online instappakket voor kinderen die met meer regelmaat en structuur willen oefenen. 

Online kennismakingsgesprek

Instaptoets

Online opstartgesprek

Online oefenen

Maandelijkse voortgangsgrafiek

1x per maand een online les

€ 89

per maand

OefenSterk

OefenSterk is het pakket voor kinderen die meer online ondersteuning nodig hebben. 

Online kennismakingsgesprek

Instaptoets

Online opstartgesprek

Online oefenen

Maandelijkse voortgangsgrafiek

2x per maand een online les

€ 149

per maand

OefenTop

OefenPlus is het intensieve pakket waar vlot grote stappen worden gemaakt in de praktijkruimte.

 Kennismakingsgesprek

Startonderzoek

Handelingsplan

Online opstartgesprek

10x les á 50 minuten in de praktijk

Oefenmaterialen

Wekelijks voortgang

Oudergesprekken

Iedere week 1 sessie

€ 997

per pakket

Testers gezocht!

Ik zoek 5 kinderen die gedurende 2 maanden OefenSlim of OefenSterk voor rekenen willen uitproberen. Je krijgt 40% korting op de maandkosten. Eens per twee weken stuur ik dan een vragenlijst over jouw/ jullie bevindingen van het pakket.
Interesse? Klik op op knop hieronder en vul het formulier in. Bedankt!

´Hij begrijpt het nu wel!´

´Hij begrijpt het nu wel!´

Sylvia Rusman- moeder van Luuk, 12 jaar

Lisette heeft Luuk in eerste instantie begeleid in rekenwerk en dan ook met name de redactiesommen. Hij leerde op deze manier goed lezen en kijken naar wat hij moest doen bij elke specifieke som.
Ze heeft gebruik gemaakt van het Bareka muurtje om hiaten aan te pakken. Later heeft Lisette ook nog het begrijpend lezen aangepakt.

De manier hoe Lisette dit met Luuk heeft gedaan is heel bijzonder. Vol vertrouwen dat het zou gaan lukken op een speelse en gezellige manier is Luuk het leren weer leuk gaan vinden.
Er ontstond een mooie vertrouwensband tussen Luuk en Lisette waardoor Luuk heel goed met haar kon praten. Wij vonden dit als ouders heel waardevol.

Ze heeft een open blik, straalt rust uit, neemt de tijd, zorgt ervoor dat je kind leren weer leuk vindt en geeft het vertrouwen terug!!!

Chantal- moeder van B., groep 5

De thuis-aanpak werkt voor ons heel goed. Er worden sommen klaargezet waar onze B. dan mee aan het werk gaat.  Er is een plan waar wij online in kunnen kijken, zodat we weten wat er goed gaat en aan welke doelen hij werkt.

F. – moeder van S., groep 4

Eind groep 3 zijn we bij Lisette terecht gekomen. We zagen dat S. rekenen echt heel moeilijk vond, maar school zei dat ze het in de gaten hielden. Dat vonden we geen geruststelling en daarom hebben we bij Lisette onderzoek laten doen. Bleek dat S. nieteens de basis kende! Gelukkig kon zij wel helpen en zien we dat het niveau omhoog gaat.

Luuk, 12 jaar
Ik vond de lessen leuk en leerzaam. We deden veel leerspelletjes tussendoor en dat maakte het vooral leuk. Ook kletsten we even hoe de week was gegaan en dat vond ik fijn we dronken dan wat en aten een koekje.
Het leren op school gaat nu beter vooral het rekenen en het begrijpend lezen. Het voelt heel fijn dat het wat makkelijker gaat allemaal.
Ik zou het aanraden om naar juf Lisette gaan omdat je daarna heel goed kunt leren.

Hans, 11 jaar
Ik merkte dat het snel steeds makkelijker werd om sommen te begrijpen en om ze op een goede manier uit te rekenen. Dit doe ik nu ook op school en met mijn huiswerk. 

Miranda- moeder van Hans, 11 jaar
Wat Hans heeft geoefend en geleerd bij Lisette past hij ook toe op school en maakt daardoor grote sprongen in zijn niveau. Door de duidelijke uitleg tijdens de lessen leert hij nu veel makkelijker. Hij is trots, omdat hij nu goed mee kan komen en het snapt.

Willemijn- moeder van M., groep 6
Van Citoscore eind groep 4 naar midden groep 6 in een half jaar tijd. Need I say more?

Marja- moeder van Lizzy, 10 jaar
Rekenen vond Lizzy echt niet leuk. En op school wisten de leerkrachten het op een gegeven moment ook niet meer. Daarom heeft Lisette een rekenonderzoek uitgevoerd en kregen we inzicht in de rekencapaciteiten van Lizzy. Lisette ging met haar aan het werk. Eerst vond Lizzyy het nog lastig, maar dat veranderde al snel. Ze ging altijd met plezier naar haar toe en de resultaten gingen al snel omhoog!

Sanne- moeder van Tim, 11 jaar
Onze zoon Tim kwam voor rekenondersteuning bij Lisette. Nadat ze een onderzoek had gedaan wisten we precies waar het knelpunt bij hem zat. Het bleek dat hij de sommen van groep 4 nog niet kon, terwijl hij al in groep 7 zat!
Tim ging elke week naar Lisette. Daar had hij altijd zin in terwijl hij rekenen op school maar stom vond. Het oefenwerk was duidelijk en stond goed beschrijven in het handelingsplan. Hij vond het soms zelfs leuk om te maken!
Al met al zit Tim nu op het niveau van groep 7. Daar is niet alleen hij, maar ook wij zijn daar ontzettend blij mee. Bedankt Lisette, voor je inzet en enthousiasme!

Gewoon goede hulp bij het leren.

Copyright Praktijk Lisette Castelein